Aktuelle utstillinger



onsdag 9. juni 2010

Wenche Kunst Wergeland

.






Født 1956. Bosatt i Oslo.
Telefon: 95129964

Jeg jobber hovedsakelig med akrylmaling blandet med forskjellige teknikker som collage, skarping, tyntflytende maling, paste, kaffe og kull.

I bildene benytter jeg virkemidler som intuitive former, surrealistiske streker, tekst og collage.
Tekstene gir hint til innhold og tolkning. Jeg engasjerer meg i emner som kommunikasjon og formidler mitt budskap ofte kryptisk. Jeg setter ofte spørsmålstegn ved historien i bildene.
Intuitive, spontane malestrøk med renner skaper etter hvert det  uttrykket i bildene jeg ønsker.

Utdanning / kurs
2007-2010: 3 årig kunst skole, Det Tverrfaglige Kunstinstitutt
2005-2007: Interiørdesign studium, Næringsakademiet i Oslo
2003-2005: Kortvarige malekurs, div. undervisningssteder i Norge og Spania
1983-1995:  Malerutdanning, Lill Lund/Inger Lampe Søholt
1974-1975: 1 årig tegnekurs, Kunst og håndverk skolen

Workshop og kurs 
2010: Skulptur, Mariann Heyerdahl                        
2009: Fotografiet v/ Pedro Letria, lærer ved ESAD akademiet i Caldas Portugal
2009: Tegning workshop v/ Tatiana Amaral billedkunstner
2009: Skulptur og konseptuel tegning v/ Sergio Taborda, lærer ved ESAD-akademiet i Caldas, portugal.
2009: Simulated photo v/ Tammo Rist, fotograf og billedkunstner
2008: Tematisk tenkning i maleri praksis v/ Angelo Encarnacao, Lærer ved AR.CO-akademiet i Lisboa, Portugal og billedkunstner
2008: Nye teknikker innen tegning og konseptutvikling v Isabel Baraona, lærer v/ESAD-akademiet i Caldas, Portugal og billedkunstner
2008: Skulptur med gipsavstøpning v/ Mariann Heyerdahl, billedhugger
2007: Konspirasjonsteorier v/ Tammo Rist, fotograf og billedkunstner

Utstillinger
2009: Separatutstilling, den Norske klubben, Alfaz del Pi, Spania
2008: Kollektivutstilling, Wøyen Mølle
2006: Kollektivutstilling, Casa Cultura, Alfaz del Pi, Spania
2005: Kollektivutstilling, Casa Cultura, Alfaz del Pi, Spania
2002: Galery Helena, Coock island
1993: Sagene hjemmet
1992: Sagene hjemmet

Bildene over er fra skolekatalogene fra de tre årene ved DTK, det nyeste bildet er øverst.
.

Ingen kommentarer: